Tuesday, April 17, 2007

biar ada ruang lagi

kemudian saya jalan-jalan lagi, bertemu dengan karya ju di blognya. nampaknya ju mmg rajin j
uga blogging. rajinlah daripada inspirasi kembara. blognya penuh kata-kata inspirasi. dan ada yang aku perlukan di saat ini.

"When a man has put a limit on what he will do,he has put a limit on what he can do." Life is too short to think small. Most people could do more than they think they can, but they usually do less than they think they can. You never know what you cannot do until you try."Never tell a young person that something cannot be done. God may have been waiting for centuries for somebody ignorant enough of the impossible to do that thing."

If you devalue your dreams, no one else will raise the price. You will find that great leaders are rarely "realistic" by other people's standards. The answer to your future lies outside the confines that you have right now.

^-^ bukan mudah menerima sesuatu yang kalau boleh tidak ingin kita dengar. untuk itu, selalulah sediakan minda bahawa anda akan mendengar sesuatu yang tidak ingin anda dengari. dengan itu anda akan lebih bersedia. sekurang-kurangnya, saat ini, kita tidak akan menolak bulat-bulat idea yang bertentangan, selepas duduk bertenang, barangkali idea itu akan ditilik semula dari sudut pandang berbeza dan ternyata akan kita temui cahaya di dalamnya. who knows!

Rasulullah pesan padaku dan pada kita semua supaya treat org lain dengan apa yang kita sukai untuk diri kita sendiri. belajarlah wahai diriku! belajar menghargai pandangan lain, dengan sepenuh hati!! kerana katamu sebagai manusia yang lemah, engkau tidak suka pandanganmu ditolak bulat-bulat.

ternyata benar! anak kecil yang dididik dengan kritikan yang tidak membina akan melahirkan org dewasa yang rendah harga dan keyakinan diri. dan perjuangannya untuk keluar dari gua kelam itu sukar dan lelah. kasihan.

aku?aku mohon permisi. aku rindu kembara. kembara jiwa hati nurani. kembara penuh inspirasi. cukup diri sendiri dan Tuhan yang kucintai sepenuh hati. tidak perlu sesiapa lagi. biar ada ruang lagi. mencari erti.

memang aku yang pinta
agar aku bisa hanya cinta sepenuhnya pada Pencipta
hanya
ya..
hanya pada Pencipta

0 Comments:

Post a Comment

<< Home