Tuesday, April 17, 2007

kembalilah

There is no thrill in easy sailing when skies are clear and blue,
There is no joy in merely doing things which any man can do.
But there is some satisfaction that is mighty sweet to take,
When you reach a destination that you thoght you would never make.

saya suka mencabar diri melakukan lebih dr apa yang saya mampu.
saya pernah habiskan latihan matematik jauh sebelum cikgu memberikan arahan
saya pernah mencabar diri untuk melangkah ke pringkatt kebangsaan
saya pernah mencabar diri untuk menyempurnakan projek besar walau ditinggalkan project manager tiba-tiba
saya pernah mencabar diri menghafal kalamNya, menghabiskan pengajian 2 tahun lebih awal dan mendapatkan 1st class dalam pengajian dan juga kerja dakwah
saya pernah mencabar diri membawa 26 anak buah, bekerja dan belajar sarjana dengan maximum kredit


itu dulu. kini, saya kurang semangat itu. saya berjalan selamba. saya usaha. saya terima.

kasihan kamu MJ! ini bukan kamu. kamu yang saya kenal bersemangat tinggi! lupakah kamu pada Maryam Al-Muqaddasah? lupakah kamu pada Maryam bint Imran? wanita tabah yang dimuliakan Tuhan kerana ketaatannya!!

3 Comments:

At 9:38 AM, Blogger [ Nazihah ] said...

Moga Tabah Hati tak berbelah bagi...

 
At 8:17 PM, Blogger Juwairiya Zulkifli said...

Pohon padaNya agar terus tabah dan tetap berjuang dengan sabar dan hamasah.

Sesungguhnya org2 beriman itu akan diuji..

 
At 8:08 AM, Blogger KrafHATI~little craft for the soul said...

T-T
terima kasih. terima kasih sangat.

sangat-sangat

 

Post a Comment

<< Home