Tuesday, December 20, 2005

Holocaust hanya mitos untuk wujudkan negara Yahudi

*I respect Mahmoud Ahmadinejad for saying this...

walaupun sumbernye dr AP yang kadang2 jugak nggak bisa dipercayai, to me berita ini membawa semangat, though maybe to AP and d gang, it brings diff connotation...

tq Mahmoud Ahmadinejad...syukran jazeelan wani'ma ajrul `aamilien. semoga Allah melindungi beliau dari musuh durjana thaaghut laknatullah `alaih...walaupun Iran di kala ini tampak dihentam habis2an oleh Bush dan sekutu2nya, iman akan tetap mengatakan ALLAHlah sebaik2 pelindung, kalaupun ditakdirkan kita akan mati berjuang melawan mareka dan menegakkan yang haq, mari kita usahakan agar kita mati dalam keadaan terbaik untuk menemui Kekasih yang sekian lama dirindui...

ya.."EROPAH SEPATUTNYA MENANGGUNG KESAN DAN AKIBATNYA"..kalaulah holocaust itu benar2 berlaku seperti yang dicanang2kan...



TEHERAN: Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad yang terkenal kerana kelantangannya, semalam mendakwa peristiwa Holocaust adalah satu mitos yang diwujudkan Eropah sebagai alasan mendirikan negara Yahudi di tengah-tengah dunia Islam.

“Hari ini, mereka dapat mewujudkan satu mitos atas nama Holocaust yang dianggap terlalu suci daripada Tuhan, agama dan nabi,” katanya ketika berucap kepada ribuan penonton di Zahedan, di tenggara Iran, semalam.

Pengaruh Yahudi begitu kukuh hinggakan masyarakat Barat berasakan mereka amat bersalah dan memikul dosa yang terlalu besar berikutan peristiwa Holocaust yang mengorbankan lebih enam juta orang Yahudi dalam kejadian lebih setengah abad lalu.

Ahmadinejad turut menuduh Eropah yang melakukan jenayah terhadap Yahudi.

“Berikutan itu, mereka dan Amerika Syarikat atau Kanada yang seharusnya memberikan sebahagian tanah mereka kepada Yahudi untuk mewujudkan sebuah negara.”

Oktober lalu, Ahmadinejad mencetuskan kecaman antarabangsa apabila secara terbuka menggesa Israel ‘dilenyapkan dari peta’ dan mengecam negara Islam yang mengiktiraf negara Yahudi itu.

Minggu lalu, beliau turut mencadangkan Israel dipindahkan ke benua Eropah.

“Jika anda (Eropah) melakukan jenayah sebegini besar, kenapa pula anda pada masa sama menekan Palestin untuk menanggung segalanya?

“Oleh itu, beginilah cadangan kami. Berikan saja sebahagian tanah anda di Eropah, AS, Kanada atau pun Alaska kepada Israel untuk mewujudkan negara mereka di situ,” katanya.

Ahmadinejad turut menuduh Barat sudah sekian lama mengancam kehidupan warga Muslim dengan menceroboh, menjajah dan merampas harta benda mereka.

“Jika keganasan sebahagian peradaban anda, menjadikan orang tidak berdosa sengsara, menyekat hak kebebasan bersuara dan menyebabkan majoriti mereka miskin, inilah jawapan kami. Kami bencikan peradaban anda yang sedemikian,” katanya.

Pendirian tegas Ahmadinejad ternyata bertentangan dengan bekas presiden sebelum ini, Mohammad Khatami yang disifatkan ahli politik sederhana dan menggesa lebih banyak dialog diadakan supaya lebih memahami Amerika Syarikat. – AP

0 Comments:

Post a Comment

<< Home